Může se jednat o cokoliv, ať už je to přepravní prostředek, půjčka, žárovky, kanálové poklice, hrnce, psi. Všechno snažení e-shopů a nejrůznějších firem stojí a padá na jednom jediném faktu – a to jestli se zobrazí při hledání na internetu na prvních nebo až posledních příčkách. A to je hrozně důležité.
Malý test – pokud cokoliv hledáte na internetovém vyhledávači, u kterého „odkazu“ nejčastěji skončíte hledání a kliknete na něj? Valná většina lidí vám odpoví naprosto jednoduše – vyberu si hned ten první nebo druhý odkaz, který mi to vyplivne. A tady to končí. Pokud se vaše stránky, e-shop, firma nebo cokoliv dalšího neukázaly na první stránce vyhledávání, tak je velká pravděpodobnost, že vám uteče spousta kšeftů – pokud ovšem se o vás zákazník nedozvěděl jinak a tím pádem hledá konkrétní specifickou firmu. Málokdo ale hledá specifické služby či produkty, většinou jenom zadá obecný název a vybírá si z toho „nejrelevantnějšího“.
A tak i když máte naprosto špičkové produkty nebo služby
a) Pokud je nikdo nenajde
b) Nikdo je neuvidí
c) Nikdo si je neprohlédne
d) Nikdo je nekoupí
Jednoduchá matematika nás dovede k tomu, že za chvíli pověsíte všechno na „špalek“, protože prostě všechny zákazníky přeberou ostatní firmy, které mají mnohem lepší výsledky na vyhledávačích a jsou mnohem více vidět, zatímco vy budete stále strádat a budete se modlit, aby konečně zabrala ta Facebooková reklama. Na druhou stranu konkurence nemusí zahálet a může si zaplatit dobrou SEO optimalizaci. Je to kdo z koho, zvláště, pokud se jedná o příčku ve vyhledávání.
Od toho je tu SEO
Optimalizace hledání, psaní obsahu nebo i administrativa stránek, to všechno dneska zvládnout společnosti, které se postarají o to, abyste šli nejen vidět, ale aby zákazník měl co číst a mohl být případně přesvědčen ke koupi právě VAŠEHO produktu nebo ke sjednání vaší smlouvy. A kdo tomu nevěří a myslí si, že je to nějaký money bamboozle, tak by to měl vyzkoušet alespoň v omezené míře.