Založením webových stránek vaše cesta k úspěchu, uživatelům, klientům a k zákazníkům nekončí. K tomu je potřebné, aby se na vaše stránky dostalo co nejvíce zvědavců, kteří se následně stanou vašimi pravidelnými odběrateli či uživateli vašich produktů a služeb.
Pro zviditelnění vašich stránek slouží SEO optimalizace. Účinný soubor nástrojů, který vaše webové stránky nastaví tak, aby byly viditelné ve vyhledávačích a také se k vám uživatelé dostali i z jiných zdrojů. Jedním z nástrojů souboru SEO je linkbuilding.
Jedná se o jeden z nejdůležitějších nástrojů SEO, který pomáhá zvýšit návštěvnost vašich stránek a to zcela efektivním způsobem. Moderní webová varianta Public relations.
A co tedy vůbec linkbuilding je? Jednoduše řečeno, jde o zpětné odkazy, které uživatele přivedou kliknutím přímo na vaše internetové stránky. Základním prvkem tohoto nástroje je tedy zpětný odkaz.
Pro úspěch není ani tak důležité množství zpětných odkazů jako spíš jejich kvalita. Kvalita spočívá v pečlivé práci linkbuildera, který zajistí nejvhodnější metodu na míru pro vás pro konkrétní typ stránek. Musí se tedy zaměřit na cílové skupiny a být originální.
Důležitá je tedy analýza a zhodnocení situace, vhodný výběr klíčových slov, výběr interních i externích odkazů a sledovat efekt.
Tyto zpětné odkazy jsou vložené do vyhledávačů, katalogů, článků a na jiné webové stránky a díky tomu se pouhým kliknutím na tento odkaz dostanou návštěvníci na vaše webové stránky.
Cesta k vašemu webu tedy v praxi vypadá asi jako slovní úloha, ve které se pohybuje předmět z jednoho bodu do druhého, v tomto případě tedy z jedné stránky na druhou díky zpětnému odkazu.
Fulltextové vyhledávače jako například Google jsou nastavené právě na zpětné odkazy a zajišťují tak lepší pozici vašich webových stránek ve vyhledávačích.